Den gamle Buhk motor
Motoren er årgang 1915 og har en cylinder.
Den har en boring på 160 mm.
Slaglængden er 570 mm.
Motoreffekten er 24 HK.
Svinghjulet vejer 1200 kg.
Der er ikke nogen form for forvarmning på motoren. Derfor opstartes motoren på benzin og med magnettænding.
Efter 4 - 5 minutter har toppen af motoren en så høj temperatur, så motoren kan slå over og køre på diesel. Den olie man brugte hed Solarolie. Solarolie findes ikke i dag, så vi bruger en blanding af 75 % diesel og 25 % petrolium.
Motoren vi har stående i møllen, stod oprindeligt på Strandvejsmøllen i Slagelse. Løve Mølle havde en tilsvarende motor stående i et motorhus udenfor møllen. Mølleren brugte motoren til at trække en lille motorkværn, når der var vindstille. Motorkværnen står på første stok. Der er en kopelevator ved siden af kværnen, som transporterede det formalede korn op i møllen igen.
Motoren er årgang 1915 og har en cylinder.
Den har en boring på 160 mm.
Slaglængden er 570 mm.
Motoreffekten er 24 HK.
Svinghjulet vejer 1200 kg.
Der er ikke nogen form for forvarmning på motoren. Derfor opstartes motoren på benzin og med magnettænding.
Efter 4 -
Motoren vi har stående i møllen, stod oprindeligt på Strandvejsmøllen i Slagelse. Løve Mølle havde en tilsvarende motor stående i et motorhus udenfor møllen. Mølleren brugte motoren til at trække en lille motorkværn, når der var vindstille. Motorkværnen står på første stok. Der er en kopelevator ved siden af kværnen, som transporterede det formalede korn op i møllen igen.